diumenge, 2 de desembre del 2007

Ferrada "El Castellot"

Via ferrada situada a Castellví de la Marca, és molt facileta i curteta però alhora molt divertida i més si ho complementem baixant amb ràpel aprofitant les vies de escalada de la zona. També podem allargar el dia repetint la ferrada o aprofitar per fer alguna via d'escalada.

Haviem quedat amb una parella que fan sovint ferrades i ens van comantar de anar a fer la del "Castellot". Després de fer un cafè ens dirigim al lloc on deixarem els cotxes, es traca d'un petit aparcament que es troba situat després del desviament a l'ermita de St. Sadurní i abans de traspassar un pont. Deixem els cotxes i preparem tot el material.

Comencem a pujar per un senderò que trobem a mà esquerra d'on hem aparcat, hem de mirar bé perque no està gaire marcat. Seguim pujant fins que sortim a una pista, la seguim i al cap de poca estona, d'uns 5 minuts, trobem un altre desviamentcap a l'esquerra, hi han fites i marques de color verd. El senderò puja fort i anem passant per davant de diferents vies d'escalada i arribem a un punt on trobem una cadena per ajudar-nos a pujar unes roques, es tracta del "Pas del Clau". Pujem sense gaires dificultads i al cap de molt poc arribem a l'inici de la ferrada.

Un cop ja ens preparat, comencem a pujar d'un en un, els primers metres de la ferrada són un seguit d'esglaons i claus que ens ajuden a superar la pared vertical en que ens trobem. No és gaire alta però ben divertida. Tenim que anar amb compte de no tirar pedres.

Un cop arribem a dalt, seguim fent un flanqueig per una zona molt relliscos, s'ha d'anar amb molt de compte.
A continuació trobem la canal equipada per on pujarem, anem pujant fins a trobar un bloc empotrat on per l'esquerra d'aquest trobem una corda de musos que ens ajuda a superar el pas.

Finalment entrem en l'últim tram de la via ferrada, és tracta del final de la canal on s'estreny molt, i a on al final trobem un altre bloc enquestat entre les dues pareds, el passem per sota i amb l'ajuda d'uns claus el pujem per l'altre costat. Hem arribat al final de la ferrata.

Un cop acabada ens dirigim cap a les ruines del Castellot, es tracta d'una antigua fortaleza. Abans d'arribar-hi trobem tres ràpels per on baixar. Trobem el primer on la reunió es troba just al costat d'un arbre, a la pared. Comencem a baixar d'un en un, és un ràpel d'uns 30 m però molt senzillet.

Un cop estem tots abaix decidim tornar a repetir la ferrada perque encara és aviat i ens sobra bastant de temps. Baixem per un camí arrant de la pared. En poc temps tornem a arribar a l'inici de la ferrada i la repetim.
Un cop l'hem acabada anem a buscar el segon ràpel. Trobem la reunió al terra. Aquest ràpel també té uns 30 m i 20 d'ells són volats. Ens ho passem bomba. Arribem tots abaix i ja hem acabat la jornada aventurera.

Anem baixant i quan arribem al "Pas del Clau" ens separem dels nostres amics. Nosaltres hem decidit continuar una mica més l'aventura i busquem vies d'escalada. Busquem el sector "La Falca" però no som capaços de trobar-lo i llavors trobem un grup on escala al sector "De Sota" i ens decidim per un V que hi ha, però no ho veiem clar. Ens arrisquem però la via està molt bruta i les xapes molt separades i decidim abandonar un maillò, i ara sí que donem per finalitzada la jornada aventurera.